marți, 20 decembrie 2011

**** INTRE STAREA DE HAR SI STAREA DE ” HIGH ” ****

Multe mall-uri, multe maşini, mult clubbing, multe supermarket-uri pline cu multe produse, multe şaormerii şi fast-food-uri, foarte multe reclame (pe ecrane, pe panouri, pe stâlpi, pe ziduri, pe ferestre, în metrou şi în autobuze, pe maşini, în pliante, în vitrine, pe asfalt, pe acoperişuri), multe canale la televizor şi multe site-uri pe internet, multe religii, multe ziduri acoperite de graffiti, multe apartamente mici şi mari, multă gresie şi mult plastic, multe telefoane cu multe „minute incluse”, multe studii şi teorii, multe oferte şi promoţii, mulţi specialişti, multe magazine, multe datorii şi ipoteci, multe bănci, multe farmacii, multe cazinouri, multe droguri ilegale şi cu mult mai multe legale…
Societatea modernă, prin excelenţă urbană şi nihilistă, poate fi cel mai bine cuprinsă în două cuvinte: MULT şi NIMIC.
Trăim cu adevărat într-o societate care, prin prea multul ei, ne acaparează mintea în exteriorul nostru şi astfel ne secătuieşte interior. Se comunică mult, dar se spun foarte puţine lucruri ziditoare şi odihnitoare. Se împrumută cuvinte din alte limbi, dar limbajul e tot mai sărac. Se promovează diversitatea, dar se îngustează până la sufocare gândirea – până când e adusă în limitele unuia dintre cele câteva clişee „corecte”.
Mai rămâne foarte puţin loc, foarte puţin timp, foarte puţină energie pentru sensul subţire al vieţii, pentru a construi o relaţie profundă, pentru a percepe lucrurile subtile şi nuanţele, pentru bucurie.
Şi, când totul este îngroşat în jurul omului şi diluat în interiorul lui, acesta caută o scăpare.
În România, 55% din tinerii cu vârste între 16 şi 31 de ani caută această scăpare în droguri. Pentru ei, societatea are multe „magazine de vise” care comercializează aşa-numitele „etnobotanice” – drogurile legale.
Modelul magazinelor de droguri legale a apărut în Anglia şi s-a răspândit apoi în restul Europei. La noi, afacerea a debutat în 2006, când doi studenţi au lansat prima pagină de internet specializată. În 2009 se înregistrau deja peste 300 de astfel de magazine.
Consumul de droguri creşte exponenţial în România, de la an la an. Cantitatea totală de droguri confiscate în 2009 a fost de trei ori mai mare decât cea din 2008, ajungând la 1,6 tone. Cea mai mare răspândire o are consumul de etnobotanice. Numai în primele şase luni ale anului 2010, numărul persoanelor care au ajuns la spital intoxicate cu aceste substanţe se triplase faţă de întreg anul 2009.
Astfel, într-un timp foarte scurt, România a ajuns pe locul 4 în Uniunea Europeană la consumul de droguri (după Anglia, Germania şi Olanda), în condiţiile în care în 2008 nici măcar nu figura în acest clasament sumbru.
Proporţional cu răspândirea drogurilor legale, a scăzut vârsta debutului în consumul de droguri, ajungându-se la vârste timpurii, sub 14 ani. Tinerii înşişi motivează consumul prin faptul că le pot procura foarte uşor, atât în locurile unde îşi petrec timpul liber (cluburi, baruri, concerte), dar mai ales pe internet şi în „magazinele de vise” care au împânzit toate oraşele mari.
Acestea sunt doar statisticile oficiale. Realitatea le depăşeşte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu